Made in Provence

Made in Provence

sinds november 2019

Land: Frankrijk
Regio: Cotes de Provence

1

1

Een verhaal van Liefde

Enkele jaren geleden en meer bepaald in 2006 komen Virginie Fabre en haar compagnon Guillaume Philip in de volle schijnwerpers van het universum van de wijnstok en van de wijn te staan. Ze oogsten medailles, onderscheidingen en lofbetuigingen voor hun eerste vinificatie van roséwijn, oogst 2005, in de streek van de Côtes-de-Provence Sainte-Victoire. Het lokale wijnwereldje kijkt glimlachend toe en neemt deel aan het ontstaan van het concept “MIP” dat staat voor Made in Provence. En al wie in die nieuwigheden slechts een korte opflakkering zag moest zich snel bedenken. Twaalf jaar later doen de medailles de laden uitpuilen en de door Guillaume en Virginie gemaakte wijnen zijn evenveel referenties geworden.

“Op de wijnroute van de Provence is Sainte-Victoire de place to be” zegt Guillaume geamuseerd. En op de wegen van de Sainte-Victoire is het Domaine des Diables dé stopplaats voor wijnliefhebbers. In de afgelopen tien jaar zijn de wijnen, die hier met passie gemaakt zijn, de wereld rond gegaan. Rosé, MIP, worden gesmaakt in de Verenigde Staten, de Franse en Nederlandse Antillen, Brazilië en Groot-Brittannië, in België, Nederland, Zweden, Italië, Japan, Tsjechië, Rusland en zelfs tot in Azië op het beroemde eiland Koh Phi Phi…En het enthousiasme wordt er niet minder op. En dat gaat ook op voor het werk van de beide jonge wijnbouwers. Waar anderen geneigd zouden zijn wat gas terug te nemen om van het leven te genieten, zijn Virginie en Guillaume met hun team steeds gefocust op hun stiel. Om de wijnbouw te verbeteren, het werk in de wijnkelder te optimaliseren, met slechts één doel voor ogen: kwaliteitsbehoud en, zo mogelijk, kwaliteitsverbetering van de wijnen. Ook het concept creativiteit mag niet ontbreken met voor ieder wijnjaar een eigen ontwerp van etiket en verpakking. Ook belangrijk is de jaarlijkse verwezenlijking van een evenement en het nauwlettend bestendigen van het jonge en moderne imago dat zo goed bij hen past.

© wijnontdekkers

Eindhoven